7 مهر 1397 عدالت خواه گلستانی جانباز محمد خادملو - - اخبار روز - ویژه ها - پیشنهاد ما گلستان ،

یوسف قوجق ،نویسنده رمان 5 آذر گرگان بر سر قبر رهبر حزب توده ترکمن صحرا چه می کند؟

 یوسف  قوجق ،نویسنده رمان 5 آذر گرگان بر سر قبر رهبر حزب توده ترکمن صحرا چه می کند؟

به گزارش عدالت خواهان گلستان"وجود تعداد اندک نفرات در مراسم رونمایی و اینکه تعداد حدود بیست یا سی نفری و در این تعداد بسیار اندک بزرگترین سوال من حضور حضرت ایت الله نورمفیدی بود ؟

سوالی که ذهن من را بسیار کنجکاو کرد نوع حضور حضرت آیت الله در مراسم بود و همین امر باعث شد که کتاب را خریداری کرده و به دقت بخوانم ؟

سوالات زیادی در ذهن من خطور کرد

چرا آقای قوجق اینهمه فعالان انقلاب را برجسته نکرده است ؟

چرا آقای قوجق به پایگاه ها و مساجد و مردم و به خصوص حضرات آیات و روحانیت معزز که نقش آنها بی بدیل بود اشاره نکرده ؟

چرا فقط به گروههای مارکسیستی و احزاب منحرف اشاره داشته ؟

چرا اسامی افرادی که منافق بودند و مارکسیت و سکولار که بعضا بعد از انقلاب اعدام شدند و بعضی که الان زنده هستند ضد روحانیت و جمهوری اسلامی هستند اینقدر در کتاب برجسته شده است ؟

چرا یک منافق اعدامی را به عنوان مبکر و اذان گو یک شخصیت برجسته استان که همینک مرحوم شده است در کتاب عمدا اشاره کرده هاست ؟

چرا مکتب علی که گروه منحرف بود و بعدها به نام نو اندیشان تغییر اسم داده را اینقدر بزرگ و برجسته کرده به طوریکه انقلاب گرگان را مدیون این گروه منحرف دانسته است ؟

چرا شهدای پنج آذر را به شخص اعدامی و منافق ارتباط داده و چندین بار چند شهید را به گفتگو و شوخی با فرد منافق اشاره داشته است ؟

مگر یوسف قوجق نمی داند که پنچ آذر گرگان بسیار حساس است و افرادی که در آن نقش داشته اند بعضا زنده هستند و بعضا از معاندین و منافقین بوده اند و هستند؟

البته این چراها شاید سوال خیلی از عزیزان باشد ..

پس فعیلا این گزارش  اولیه را بخوانید تا برسد به گزارش بعدی !

نور محمد عاشور پوریکی ازسران حزب توده گمیشان که در زمان شوروی سابق با افرادی چون صفر انصاری به شوروی سابق گریخته بودند هردو در  اوائل انقلاب  اسلامی ایران  از شوروی از طریق مرز زمینی آذربایجان وارد ایران شهرستان ترکمن شده بودند و در بندرترکمن در سالن دبیرستان مختومغلی سابق ( آموزش و رورش فعلی  ) برای اعضای کانون فرهنگی و سیاسی خلق ترکمن کلاس بخصوصی راه اندازی نموده که بعد از یکسال نورمحمدعاشورپور مجددا مجبور شدند به شوروی سابق متواری شوند  و صفر انصاری نیز دستگیر و به زندان تهران منتقل گردید و بعد از پایان زندانی در گمیشان وفات و به خاک سپرده میشود..

نور محمد عاشورپور بعد از استقلال ترکمنستان در عشق آباد سکنا گزید

ارتباط یوسف قوجق با رهبرحزب توده در ترکمن صحرا

سال 1375 را می توان اوج دلبستگی یوسف قوجق به رهبر حزب توده ترکمن صحرا دانست

البته  دلبستگی آقای یوسف  قوجق به رهبر حزب توده ترکمن صحرا تا آنجایی پیش رفت که وقتی وی در سفارت ایران در ترکمنستان فعالیت داشت با کتمان کردن سابقه نورمحمدعاشورپور در نزدبعضی از افراد مرتبط با کارکنان آن سفارت ، این رهبر حزب توده را بعنوان مترجم سفارت ایران جذب  سفارت می کند !!!

آقای یوسف قوجق قبل از مرگ نورمحمد عاشور پور،بعضی از افراد خاص را جهت دیدار با وی  به  خانه اش هدایت میکرد و ....!!( انشاالله در آینده بیشتر در این خصوص سخن خواهیم گفت)

وقتی نورمحمد عاشورپور در مورخه ۱۰/۵/۱۳۸۸ فوت می کند آقای یوسف  قوجق ............!!

البته نقش راهنمای آقای یوسف قوچق حتی بعد از مرگ  آقای عاشور پور رهبر باصطلاح حزب توده ترکمن صحرا ،هم ادامه داشت . از جمله ......وحتی چند نفری  که از استان گلستان به عشق آباد ترکمنستان سفر کرده بودند،  را در مورخه كشنبه 24/8/88 حدود ساعت 30/10 صبح تحت عنوان  هيئت فرهنگي از تركمن صحراي ايران به منزل باتامارا دايزا ( همسرنورمحمد عاشور پور) میبرد و به خانم باتامارا  توضیح می دهد که: گروه این ،هيئتي فرهنگي از تركمن صحراي ايران بوده وبراي ابراز همدردي خدمت رسيده اند.  سپس محمد قوجق نيزبه نماينده گي از هيئت پس از شرح مختصري درباره ي نورمحمد عاشورپور ،مراتب تسليت وهمدردي گروه را اعلام می کند . و همچنین ....!

اين هيئت به اصطلاح  اعزامی فرهنگي ـ ادبي تركمنهاي ايران به تركمنستا ن متشكل از 9 نفر: 1ـ استاد آنادردي عنصري(مسئول هيئت - محقق و نويسنده) 2ـ منصور طبري (مسئول انجمن شعر و ادب تركمني ميراث گنبد - شاعر) 3ـ تقي پورمند(شاعر) 4ـ بايرام قليچ فرزام(محقق) 5ـ محمد طواق خوشكام(مترجم) 6ـ يوسف دردياني(مستند ساز و عكاس) 7ـ حليم نوبخش(مستند ساز و عكاس) 8 ـ كريم بگزاده قوجق(مستند ساز و عكاس) 9ـ يوسف قوجق(نويسنده و مشاور سفير محترم جمهوري اسلامي ايران در تركمنستان).بودند

هئیت مذکور که با هدایت یوسف قوجق به منزل رهبر حزب توده ترکمن صحرا  رفته بودند بعد از دیدار با همسر ش، برسر قبر عاشورپور حضور یافتند ،هيئت فرهنگي با آب و جارو آرامگاه آن مرحوم را تميز نمودند و دسته گلی را که ازبازار خریداری نموده بودند برروی قبر گذاشتند البته این هئیت حدود یکساعت در مزار ماندند. البته این هئیت شنبه  23/8/88 از ایران واردترکمنستان شده بودندو درروز پنجشنبه 28/8/88 به ایران بازگشتند

 

روزنامۀ “مردم” وابسته به حزب تودۀ ایران، در چاپ مورخه نهم شهریور سال 88  بیوگرافی نسبتا کاملی از نورمحمد عاشورپور را   بمناسبت مرگ وی را به  چاپ میرساند و چنین می نویسد"

جانباز محمد خادملو" مدیریت سایت پایگاه عدالت خواهان
 
 
 
 
 
 
 
 
برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه
eshgi
  • 1395/11/8 - 06:55:49

مرگ بر فتنه گران بی بصیرت که با چاپ این گونه مطالب آب در آسیاب دشمن می ریزند

حامی ولایت
  • 1393/11/28 - 08:11:28

سلام خدمت نقل قول 3(ایری ) در نظام عدالت محور جمهوری اسلامی ایران هرشخص به خاطر رفتار و عملکرد خود پاسخگو است لیکن اشتباه پدر باعث نمیشود که فرزندان نیز همان اشتباه رابکنند ضمنا بجای این کارها بروید نام نیک از خود برجا بگذارید .

جعفربای
  • 1392/10/20 - 12:51:06

باسلام
1-در منطقه ترکمن صحرا چیزی بنام حزب توده ترکمن صحرا و یا حزب توده گمیشان و بندر ترکمن وجود خارجی ندارد ،شاید منظور شما حزب توده ایران باشد .
2-صفر انصاری و عاشورپور در مهاجرت در عشق اباد ترکمنستان زندگی میکردند ،برای امدن به ایران از عشق اباد به المان شرقی رفتند و از انجا به برلن غربی ،در برلن غربی سوار هواپیما شده به بیروت امده و از طریق کویت وارد فروگاه مهراباد تهران شدند .
3- در عشق اباد کوچک و بزرگ می دانستند که اقای اشورپور توده ای به تمام معناست ،انوقت سفارت ایران با انهمه یال و کوپال نمی داست ایشان توده ای تشریف دارند .
4-در ضمن ادای احترام به کسیکه یک عمر به فرهنگ و ادبیات ترکمن و فارس خدمت کرده وظیفه هر ایرانی است .
ساغ بول :جعفربای

رزمنده
  • 1392/9/28 - 07:41:06

برادر خادملو. وقتی این لینکها رو که گذاشتم میخونیم می بینیم طرف از خود ما بوده. بعضی کتابهاش رو سپاه چاپ کرده. خودش تو مصاحبه هاش گفته و تو بیوگرافیش هم هست که مدتی تو سپاه کار کرده. با این وجود هنوز هم باید بهش انگ خائن رو بزنیم؟! تو مقتدای مایی تو گلستان. بگو تا دمار از روزگارش دربیاریم.

غراوی
  • 1392/9/26 - 05:20:27

برادر بسیجی و جانباز، جناب آقای خادملو، سلام/.
چون میدانم و باور دارم که شما در جسنجوی حقیقت ماجرا هستید و در کارتان صادقید، نکته ای در باره این مطلب میخواهم بیان کنم. طبق این نوشته، برادر نویسنده مان آقای قوجق، عاشورپور را به سفارت جذب کرده، اما ظاهرا این درست نیست. طبق متن سخنرانی این برادرمان که در سال 1388 در جمع فرهیختگان ترکمن در گنبد انجام داده (در انجمن میراث به ریاست آقای طبری)، در خصوص آشنایی اش با عاشورپور توضیح مفصلی داده که می توانید در این سایت ببینید:
http://www.turkmenstudents.com/modules/news/article.php?storyid=11130
از اینکه در فعالیتهای خوبتان در دنیای اینترنت هوشیارانه عمل میکنید و سد راه منحرفین از شریعت و اسلام هستید، صمیمانه تشکر میکنم و دعا میکنم وجودتان همواره سلامت و راهتان مستدام باشد.

شکوری
  • 1392/9/25 - 08:00:32

سلام بر پرچمدار عدالت در استان، برادر خادملو. که بر هر چه بدخواه ايشان، لعنت باد!
برادر جانبازم، من مطالب شما را همیشه میخوانم و یکی از طرفداران پروپاقرص این سایتم و بر این نظر هستم که انتقاد صريح شما در استان، لازم و ضروری است. چون نیاز جامعه ماست که مسئولینی که بر صندلی قدرت نشسته اند، یکه تازی نکنند و بدانند که افرادی چون شما اعمال آنها را رصد میکند و منصفانه نقد میکند. راستش را بخواهید، از این مطلب که در باره نویسنده هم استانی ما نوشته اید، کمی در حیرتم. شوهر من جانباز است و جالبه بدانید با خواندن این مطلب جا خورد. چون همین فرد یعنی آقای قوجق دوست صمیمی همسرم است و او هر بار که به پیش ما میاید، تازه ترین کتابهایش را به شوهرم میدهد. دیشب وقتی این مطلب را خواند، تعحب کرد. قابل هضم نیست برای ما که این آقا چنین کاری کرده باشه. چون کتابهایش را همسرم میخواند این حرف را میگوید. همسرم میگوید در سالهایی که آقای قوجق در سفارت کار کرده، کارهای خوبی انجام داده و همیشه فکرش این بوده که برای نظام کار کند. حتی یکبار هم شوهرم را دعوت کرده بود به عشق آباد. فکر نمیکرد این مطالب درباره اش چاپ شده باشد. گفت که یا اشتباه شده و يا آدم باید به همه چیز شک کند اگر این چیزی که نوشته اید درست باشد، خدا او را نبخشد.

نصرتی
  • 1392/9/24 - 08:14:30

برادر خادملو. سلام. حساسيت بسيجی وار شما را در عرصه نبرد می ستايم و افتخار میکنم در میان ما، افرادی چون شما حضور دارند و رصد میکنند مسایل را. من اين لينکها را ديده ام که پيشنهاد می کنم شما هم ببينيد:
http://pyragy.blogfa.com/post-92.aspx
http://pyragy.blogfa.com/post-104.aspx
و در اين لينک که خبری در باره سخنان سفير کشورمان در ترکمنستان است و در روزنامه کيهان چاپ شده، سفیر در باره چاپ دیوان مختومقلی به قلم عاشورپور خبر داده. ببینید:
http://www.kayhan.ir/881223/3.HTM#other310
بهتر نیست همه این چوبها را سر قوجقی نزنیم و بررسی کنیم که سفیرمان با چه هدفی این کارها را کرده؟؟؟

حزب الله
  • 1392/9/23 - 16:19:52

راستی، این قوجوق يک مقاله کاملا ضد ایرانی و اسلامی نوشته که می توانید در این سایت ببینید:
http://www.jayhon.com/farsi/?p=1194
حتما ببینید

خواهر حزب الله
  • 1392/9/23 - 15:42:18

کاش منبع عکس را ذکر میکردید تا بعدا باز هم سر این عکس دعوا نشه!!!این عکس ها به گمانم از اینجا گرفته شده و این قوجوق بذبخت، ادای احترام نمیکرده بلکه داشته دیوان مختومقلی را که خود آن خدابیامرز کمونیست، تدوین کرده و در ایران ظاهرا با کلی زحمت چاپ شده، می گذاشته روی قبر. چون اگر بگوئیم قوجوق دسته گل را روی قبر میگذاشته، آنوقت دسته گل این طرفی گذاشته می شد نه آنطرفی! دقت کنيد به عکس لطفا. و برای دانستن منبع عکس، این جا را ببینید تا دیگر همدست های آقای قوجوف را هم بشناسید
http://pyragy.blogfa.com/post-92.aspx
http://pyragy.blogfa.com/post-104.aspx
راستی. تو این عکسها که عکس سفیر محترممان هم هست! نکنه اون رو هم دور زده این قوجوق؟؟؟!!!

حزب الله
  • 1392/9/23 - 15:30:45

این خائن بالفطره چقدر در کارش وارد بوده که وزارت امور خارجه به آن عریض و طویلی را هم دور زده!!!!! نکنه این خائن، توی وزارت خارجه آن زمان هم دستهایی داشته و دوستانش با او هماهنگ بوده اند؟؟!! نکنه تو وزارت اطلاعات هم همدست هایی داشته که بهش چیزی نگفته اند تا به امروز؟؟؟!!!
راستی. این دو سایت را خوبه ببینید. چون همه همدست های این خائن در آن هست و حتی این عکسی هم که در این خبر گذاشته اید، از همین جا گرفته شده. کاش منبع را ذکر میکردید تا بعدا روی همین سند تصویری هم دعوا نشه. لطفا ببینید:
http://pyragy.blogfa.com/post-92.aspx
http://pyragy.blogfa.com/post-104.aspx

# ایری
  • 1392/9/22 - 20:55:06

ضمن عرض خسته نباشید به مسئول محترم سایت . آقای انصاری که متولد گمیشان بوده و از رفقای صمیمی اقای عاشورپور بوده و زحمات فراوانی برای حزب توده ایران کشیده تا پرچم سرخ شوروی قدیم را حداقل در گمیشان به اهتزاز در اورد توسط سربازان گمنام دستگیر و به اتفاق اقای عاشورپور به تهران برده شد اتا انصاری که فرزند او می باشد با تلاش های فراوان و گسیل نمودن روحانیون زیادی بعد از چهار سال پدرش را آزادوسپس در خانه ی خود نگه داشت که گاها جلساتی نیز با عوامل شناخته نشده ی حزب توده در ترکمن صحرا در خانه ی ایشان برگزار می گردید و در سال 67 در کمال ناباوری به عنوان رئیس اموزش و پرورش منطقه ی گمیشان منصوب گردید که فرهنگیان انقلابی و بسیجی این منطقه مکاتبات فراوانی با وزارت اموزش و پرورش و شخص امام خمینی ره داشتند که بالاخره این توده زاده ی در ظاهرآرام با زحمات فرهنگیان غیور عزل گردید که بعدا به عنوان دفتر دار ساده در مدرسه ی گوگلانی به کار مشغول شد که هم اکنون با رافت نظام پسری که از او به دنیا امده و نام پدر توده ای اش را یدک میکشد دررشته پزشکی قبول شده و هم اکنون در شهرستان اق قلا مطب داشته و مشغول به کار می باشد و از طرفی دختر او نیز جزو یکی از بانفوذ ترین فرهنگیان گمیشان بوده و خود انصاری نیز ارتباط تنگاتنگی با امام جمعه ی محترم گمیشان برقرار نموده و گاها مکاتبات ان دفتر را ایشان می نویسند . حالا خودتان قضاوت کنید اگر یک نیروی انقلابی و اسلام گرا در ترکمنستان دستگیر می شد با او و فرزندانش چه می کردند ؟ ...وهو علی کل شی قدیر

احمدی